TÜBİTAK 2204-A Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması kapsamında, okulumuz bu yıl “Matematiğin Sanatsal Yolculuğu” adlı projesiyle katılım sağlamıştır. Projemiz, matematiğin yalnızca işlemlerden ve soyut kavramlardan ibaret olmadığını, aksine hayatın her alanında olduğu gibi resim, mimari gibi görsel sanatlarda da önemli bir yer tuttuğunu hem öğrencilerimize hem de her yaştan bireye göstermek amacıyla hazırlanmıştır.
Bu kapsamda, öğrencilerimiz matematiğin estetik yönünü ön plana çıkaran resim çalışmaları hazırlamış ve bu çalışmalara matematiksel detayları açıklayan QR kodlar ekleyerek ziyaretçilerin eserleri daha interaktif bir şekilde deneyimlemesini sağlamıştır. Projede, Osmanlı ve Selçuklu mimarisi ile Türk halı motifleri gibi kültürel öğelerden esinlenilmiş; böylece matematiğin kültürel ve tarihsel bağlamına da dikkat çekilmiştir. Projemizin amacı, matematik ve sanatın uyumlu birlikteliğini sergileyerek, matematiğin estetik değerini ve günlük yaşamımızdaki yerini fark ettirmek, öğrencilerimizin yaratıcılığını geliştirmek ve matematiğe olan tutumlarını olumlu yönde değiştirmektir.
Sergimizi onurlandıran İl Şube Müdürlerimiz Sayın Faruk Özdemir, Çetin Adıyaman, Bekir Kocaoğlan’a, Ayhan Sümer Anadolu Lisesi Müdür Yardımcısı Sayın Dilek Döner’e teşekkürlerimizi sunarız.
Ayrıca, projeye olan katkılarından dolayı Okul Müdürümüz Hüseyin İzmir’e, projeye danışmanlık yapan Matematik Öğretmenimiz Özge Polat’a, desteğini esirgemeyen Görsel Sanatlar Öğretmenimiz Oğuz Bayraktar Şen’e, proje yürütücülerimize ve birbirinden değerli resim çalışmalarıyla projeye destek veren öğrencilerimize teşekkür ederiz.
https://www.artsteps.com/view/674c592bd34109fa695b1819
linki kullanarak Matematiğin Sanatsal Yolculuğu sergimizi gezebilirsiniz.